mariasfitnessfight.blogg.se

Under oktober har jag utmanat mig själv i att genomföra fitnessfighten. Här kan ni följa mig!

Matlådor

Kategori: Allmänt

 
Nu har jag spenderat ca tre timmar med att laga mat inför veckan :) 
Det blev:
 
Lyxig pasta med rökt skinka och grönsaker samt chilikeso
Lyxig lax och räkpasta med grönsaker samt citruskesella
Räk- och kräftfylld laxfilé med timjansrisotto
Köttfärsbiffar med potatis/blomkål/broccolimos
 
Tror det kommer bli mumsigt värre och så skönt att inte behöva fundera på vad jag ska laga. Kolla in Stefans blogg för fler mumsiga recept! 
 
 

Kommentarer

  • Mrstroll säger:

    Kul att kika in på din blogg.
    Du får allt och se så lätt ut, vad gäller maten. Vad är dina knep?
    Jag ska köra FF nu i november och försöker ivrigt lägga upp minst 1 veckomeny.
    Tar tacksamt emot lite tips.
    Har kollat in hans blogg men inte fått tillräckligt med inspiration för att det ska funka..


    Svar: Hej! Kul att du tittar in! Och vad kul att du ska köra FF, stort lycka till!! För mig har knepet varit att titta ut recept på Stefans blogg och på själva FF sidan som du loggar in på, planera en hel vecka exakt när jag ska äta vad och handla allt jag behöver och laga all mat vid samma tillfälle. Då har jag alla matlådor färdiga i kylen och en lista med när jag ska äta vad dvs ingen tid att fundera utan allt finns klart.
    Tror det kan vara bra att utgå ifrån vad du gillar att äta nu typ köttfärs, kyckling, lax etc och så leta några recept utifrån det. Jag gjorde fyra recept per vecka ungefär. Tycker oftast det är lättare att göra storkok av saker också för då behöver man bara väga när man lagar det, sen delar jag ju upp det i lådor och då är allt klart.

    Bra tänkt att göra en meny för första veckan. Mina favoriter har blivit köttfärsbiffarna, potatis/blomkål/broccolimoset, timjansrisotton och lax rätterna med pasta. Men smaken är som baken så du hittar säkert dina egna favoriter :)

    Maria

    2012-10-29 | 12:03:16
    Bloggadress: http://mrstroll.wordpress.com

Kommentera inlägget här: