mariasfitnessfight.blogg.se

Under oktober har jag utmanat mig själv i att genomföra fitnessfighten. Här kan ni följa mig!

Dag 22

Kategori: Allmänt

 
Ja nu rullar verkligen dagarna på, sista hela veckan för fighten nu. Kul att få se septemberfinalisterna också, jäklar vilka resultat de uppnått! Här kan ni gå in och rösta!
 
Så nu är det fullt fokus sista dagarna och jag tog tid i helgen och lagade en laddning matlådor. Blev nån favorit i repris och lite nytt:
 
Kyckling i ugn med timjansrisotto
Pasta med räkor och citruskesella
Köttfärssås med pasta
 
Sen är de konferens med jobbet torsdag och fredag så vet jag inte riktigt vad som kommer på menyn men FF anpassat blir det ändå! Och så får jag försöka få till så bra träning som möjligt utan gym. Blir till att jogga och göra övningarna inne på mitt rum, men det ska väl gå det också :)
 
Ikväll är det dags för veckans må-bra-pass: cirkelfys :) Körde ju 20 min cadio innan förra veckan och det gjorde att jag kom upp i samma antal förbrända kalorier som med ett FF pass (enligt pulsklockan min) så det får bli samma rutin idag med!
 
Hoppas ni har en bra måndag alla fighters och pepp pepp inför sista dagarna nu!

Kommentarer

  • Magdalena säger:

    Hej.

    Jag läser din blogg som inspiration inför min fight som börjar 1 november :) Din mat som du lagat låter mycket smarrig, har du något recept som du vill dela med dig av =)

    / Magdalena

    Svar: Hej!Vad roligt att du ska köra fighten!! Måste säga att för mig har det varit bland det bästa jag gjort för mig själv på länge :)
    Jag skulle rekommendera att surfa runt på stefans blogg och leta fram lite recept där som man kan förbereda första dagarna så man är lite förberedd. Kan rekomendera de här:
    http://se.worldofshape.se/blog/stefan/2012/08/29/kottfarsbiffar-med-potatis-blomkals-pure/

    http://se.worldofshape.se/blog/stefan/2012/10/15/kycklinggryta-med-curry-och-banan-med-ris-samt-gronsaker/

    http://se.worldofshape.se/blog/stefan/2012/08/31/at-godare-fredagsmys-an-alla-andra-chilihamburgare-med-tzatziki-och-wokgronsaker-samt-bbq-potatis/

    Och så min favorit: FF risotto som bara innebär att du blandar det kokade riset med keso, det ska vara riktigt varmt så keson smälter då blir det en härlig konsistens :) Och så krydda med ex färsk timjan. Mycket gott!!

    Stort lycka till med din fight!!
    Maria

    2012-10-22 | 19:48:51

Kommentera inlägget här: